Nyomtatás E-mail

Üzleti folyamatok átalakítása, átszervezése (BPI, BPR)

Ha egy vállalat alapvetően jól működik, akkor a meglévő struktúra megreformálása nincs napirenden, csupán az üzleti folyamatok kezelésére, kisebb változtatásaira van szükség.

Számos olyan eset van, amikor valamilyen okból – például egy elavultan működő nagyvállalat felvásárlásánál a gyors piaci vagy jogszabályi változások következtében fundamentális átalakítások kellenek. Ügyfeleink számára mi mindig a szervezet és az üzleti folyamatok szükséges mértékű módosítását javasoljuk, ahol az átalakított üzleti folyamatok összhangban a szervezeti felépítéssel és az informatikai rendszerekkel hatékonyabban tudják szolgálni a vállalat üzleti érdekeit.Bármely üzleti, vagy szolgáltatási terület hatékonysága elsősorban az adott terület üzleti folyamatainak hatékonyságában rejlik, ennél fogva a hatékonyság vizsgálata és növelése során nem kerülhető meg az üzleti folyamatok elemzése és hatékonyságának növelése sem.

 

Az üzleti folyamatok átalakítása lehet "alapvető, radikális és drámai" (Business Process Reengineering - BPR), vagy a jelenlegi folyamatok elemzésén alapuló részleges és fokozatos is (Business Process Improvement - BPI). Ekkor nem marad más, mint hogy azember „fogja a kisbaltát”, és az alapoktól kezdve újból felépíti az érintett üzleti folyamatokat. Utóbbiak átalakítása (business process reengineering – BPR) tehát jellemzően drasztikus lépésekkel jár

Felmérés: A tanácsadás lényege, hogy a szervezeti hatékonyság növelése érdekében a Önökkel együttműködve megtaláljuk az üzleti folyamatokban rejtetten meglévő javítási, optimalizálási lehetőségeket. Mindehhez természetesen fel kell tárni a létező zavaró elemeket is. A munkavégzés során tanácsadóink segítik a megismerés folyamatát, módszertani ismereteikkel támogatják munkájukat.

Hatékony megoldások, mérőszámok: A folyamatok során megvilágítjuk a lehetséges megoldásokat azok összes negatív és pozitív elemeivel együtt.  Az üzleti folyamatok átszervezésénél  azonban nem elég általános üzleti célokat meghatározni, konkrét mérőszámokat is le kell fektetni, mivel csakis a mutatók teljesülésének tükrében mondható ki, hogy egy adott üzleti folyamat átalakítása sikeresnek tekinthető-e.Amennyiben megvan a célfüggvény, ezt követheti a cél elérése érdekében átalakítandó folyamatok meghatározása. A modellben a vállalati szintű mérőszámok előbb az üzleti folyamatokra értendők, majd lebontva az egyes tevékenységek szintjén kell mindegyikhez hozzárendelni a megfelelő mérőszámokat,  utóbbiaknál leggyakrabban a működési hatékonyságot, a hibák mennyiségét és az átfutási idő hosszát vizsgáljuk.

Ezt követően megnézzük, hogy a célok elérése érdekében szükség van-e valamilyen támogató rendszerre, vagy pedig egyszerűbb eszközökkel, így például a munkaerő átszervezésével is elérhető-e az adott cél.Ha az egyes tevékenységek szintjén meglépik a szükséges változtatásokat, akkor ideális esetben a teljes üzleti folyamat megváltoztatásával kitűzött cél is teljesíthető.

Kommunikáció: Ehhez a vállalat belső életét mélyen érintő tevékenységhez a bizalom légköre szükséges, aminek megteremtése, ápolása mindennapos feladat. A  megbízóval  igyekszünk  olyan viszonyt kialakítani, amely lehetővé teszi a kétirányú zavarmentes kommunikációt. Így jöhet létre az a munkakapcsolat, ami a megbízó számára is biztosítja a problémák reális megközelítését és az eredmény centrikus együttműködés magas szintjét.